Ledyears Academy over digitale buitenreclame een groot succes

Geplaatst in: Reclame

Dat er nog genoeg te zeggen en te leren valt over digitale buitenreclame bleek wel tijdens de Academy die Ledyears gisteren(7 juni) organiseerde.

Op deze dag presenteerde het CROW de nieuwe handleiding ‘reclame langs wegen’. Deze handleiding is begin juni gepubliceerd en is opgesteld om gemeentes meer handvatten te geven bij het beoordelen van vergunningsaanvragen en het opzetten van reclamebeleid. Veel gesprekken en discussies hadden betrekking op onderwerpen als lichthinder, luminantie, snelheid van beeldwisselingen en de manier waarop er moet worden omgegaan met richtlijnen.

Een eerste conclusie is dat de handleiding een goede stap is. Met de handleiding is er immers een praatstuk op basis waarvan overheid en markt verder met elkaar kunnen spreken. Duidelijk is wel dat de informatie in de handleiding nog verder moet worden uitgewerkt. Hiervoor is onderzoek nodig, maar ook een uitgebreide dialoog tussen overheid en markt.

Ook de presentatie van ingenieursbureau Peutz leverde mooie gesprekken op. De presentatie gaf de aanwezigen een goed inzicht in de werkwijze van een vergunningsaanvraag en de inhoud van bestemmingsplannen, APV’s en reclame- cq welstandsnota’s.

Al met al weer een mooie dag met interessante onderwerpen, waardevolle discussies en uitgebreide netwerkmogelijkheden. Op naar de volgende Academy!

 

Op de hoogte blijven van de volgende Academy? Meld u dan aan via het formulier.

 

ONZE OPDRACHTGEVERS

Bezig met laden van projecten...
Enable map
Disable map

NEEM CONTACT OP MET ONZE MARKTSPECIALISTEN