Digitale buitenreclame – 11 redenen om direct over te stappen

Geplaatst in: Reclame

Dagelijks komen we buitenreclame tegen in allerlei vormen: posters, banners en spandoeken maar ook digitale presentaties in de vorm van LED-schermen. Deze digitale buitenreclame wordt steeds populairder in ons land. Vooral langs snelwegen en in de grotere steden verschijnen steeds meer LED-schermen.

“In 2010 was slechts 1 procent van de buitenreclame digitaal, in 2020 is dat misschien al wel 25 procent “, zegt directeur Fred Kuhlman van het Nationaal Adviesbureau Buitenreclame.

Steeds meer exploitanten kiezen er dan ook voor om haar statische analoge reclameobjecten om te bouwen naar digitale buitenreclame.

Led-scherm

Als u nog steeds twijfelt, hebben wij hier een lijst met de belangrijkste redenen om over te stappen op digitale buitenreclame:

1. Wijzig eenvoudig de content

Het belangrijkste voordeel van digitale borden ten opzichte van traditionele statische borden is dat de content makkelijk gewijzigd kan worden. Via het internet hebben u en uw adverteerder namelijk altijd en overal toegang tot uw schermen.

2. Actuele content

Met een LED-scherm kan de adverteerder zelf snel en gemakkelijk zijn content wijzigen. Uw adverteerder is bovendien niet meer gebonden aan bepaalde tijden of deadlines.

3. Beter zichtbaar door gebruik lichtbron

Verschillende onderzoeken tonen aan dat digitale schermen vele malen effectiever zijn en een hogere attentiewaarde hebben dan de statische analoge objecten.

4. Meer attentie door beweging

En als de uiting op het LED-scherm beweegt wordt deze digitale buitenreclame ruim 1,5 keer beter* gezien dan wanneer deze niet beweegt.
*In opdracht van Kinetic, onderzocht onderzoeksbureau Validators welke vorm van digitale reclame het beste werkt door middel van een eyetracking-onderzoek.

5. Actiegerichte campagnes

Campagnes kunnen nu zeer actiegericht worden ingezet en hoeven niet weken van te voren gepland te worden.

 

6. Kortere doorlooptijden bij digitale buitenreclame

Campagnes hoeven geen 2 weken meer te duren. U of uw adverteer bepaalt nu zelf wat de doorlooptijd is.

7. Ook geschikt voor kleine budgetten

Daarmee is het object ook voor lokale ondernemers interessant geworden. Men hoeft immers het object niet meerdere weken te huren maar kan voor een kortere periode advertentietijd inkopen.

8. Meer klanten

Doordat er meerdere advertenties op het LED-scherm rouleren wordt uw klantenbestand groter en borgt u de continuïteit.

9. Beter te plannen

Bij een digitaal LED-scherm hoeft u niet meer weken of maanden van tevoren te plannen. Een duidelijke weekplanning is al voldoende en u kunt de planning aanpassen wanneer u dat wilt.

10. Niet achterblijven

De markt verandert en wordt digitaal. Blijf niet achter.

11. TCO is lager, beter, anders

Hoewel de eenmalige investering bij digitale reclame objecten hoger is, zijn de opbrengsten in vergelijking met bijvoorbeeld een poster ook vele malen hoger. Met een simpele berekening van de total cost of ownership wordt al snel duidelijk dat een LED-scherm zich al binnen 3-5 jaar makkelijk kan terugverdienen.

 Download hier de whitepaper

ONZE OPDRACHTGEVERS

Bezig met laden van projecten...
Enable map
Disable map

NEEM CONTACT OP MET ONZE MARKTSPECIALISTEN